Design Principles
To maximize impact and reach, keep the following principles in mind as you imagine your app’s identity.
디자인 원칙
앱의 영향과 도달 범위를 극대화하려면, 앱의 정체성을 상상할 때 이 원칙들을 명심해야 한다.
Aesthetic Integrity
Aesthetic integrity represents how well an app’s appearance and behavior integrate with its function. For example, an app that helps people perform a serious task can keep them focused by using subtle, unobtrusive graphics, standard controls, and predictable behaviors. On the other hand, an immersive app, such as a game, can deliver a captivating appearance that promises fun and excitement, while encouraging discovery.
미적 무결성
미적 무결성은 앱의 모양과 행동이 기능과 얼마나 잘 통합되는지를 나타낸다. 예를들어, 사람들이 심각한 작업을 수행하는데 도움이 되는 앱은 미묘하고 불필요한 관심을 끌지 않는 그래픽, 표준 컨트롤과 예측 가능한 행동을 사용하여 집중할 수 있습니다. 반면에, 게임과 같은 몰입되는 앱은 발견을 장려하면서 재미와 흥분을 약속하는 매혹적인 모습을 전달할 수 있다.
Consistency
A consistent app implements familiar standards and paradigms by using system-provided interface elements, well-known icons, standard text styles, and uniform terminology. The app incorporates features and behaviors in ways people expect.
일관성
일관된 앱은 시스템에서 제공하는 인터페이스 요소, 잘 알려진 아이콘, 표준 텍스트 스타일 및 균일한 용어를 사용하여 친숙한 표준과 패러다임을 구현한다. 앱은 사람들이 기대하는 방식으로 기능과 행동을 포함한다.
Direct Manipulation
The direct manipulation of onscreen content engages people and facilitates understanding. Users experience direct manipulation when they rotate the device or use gestures to affect onscreen content. Through direct manipulation, they can see the immediate, visible results of their actions.
직접적인 조작
화면 콘텐츠의 직접조작은 사람들을 사로잡고 이해를 용이하게 한다. 사용자는 기기를 회전하거나 제스처를 사용하여 화면 콘텐츠의 영향을 미칠 때 직접적인 조작을 경험한다. 직접적인 조작을 통해서 그들의 행동에 대한 결과를 즉각적이고 가시적으로 볼 수 있다.
Feedback
Feedback acknowledges actions and shows results to keep people informed. The built-in iOS apps provide perceptible feedback in response to every user action. Interactive elements are highlighted briefly when tapped, progress indicators communicate the status of long-running operations, and animation and sound help clarify the results of actions.
피드백
피드백은 행동을 인정하고 사람들에게 정보를 제공하기 위한 결과를 보여준다. 내장된 iOS 앱은 모든 사용자 행동에 대응하여 인지할 수 있는 피드백을 제공한다. 상호적인 요소들은 탭 하면 간략하게 강조되고 진행률 표시가 오래 걸리는 실행 작업의 상태를 전달하며, 애니메이션과 사운드는 작업 결과를 명확하게 하는데 도움을 준다.
Metaphors
People learn more quickly when an app’s virtual objects and actions are metaphors for familiar experiences—whether rooted in the real or digital world. Metaphors work well in iOS because people physically interact with the screen. They move views out of the way to expose content beneath. They drag and swipe content. They toggle switches, move sliders, and scroll through picker values. They even flick through pages of books and magazines.
은유
사람들은 앱의 가상의 객체와 행동들이 실제 세계에 뿌리를 둔 것이든 디지털 세계이든 친숙한 경험을 위한 은유일 때 더 빨리 학습한다.
은유는 사람들이 물리적으로 화면과 상호작용하기 때문에 iOS에서 잘 동작한다. 그들은 아래의 콘텐츠를 노출시키기 이해 화면을 이동시킨다. 컨텐츠를 드래그하고 스와이프 하고 , 스위치를 전환하고 , 슬라이더를 이동하고 , 피커 값을 스크롤한다. 책과 잡지의 페이지를 휙휙 넘긴다.
User Control
Throughout iOS, people—not apps—are in control. An app can suggest a course of action or warn about dangerous consequences, but it’s usually a mistake for the app to take over the decision-making. The best apps find the correct balance between enabling users and avoiding unwanted outcomes. An app can make people feel like they’re in control by keeping interactive elements familiar and predictable, confirming destructive actions, and making it easy to cancel operations, even when they’re already underway.
사용자 제어
iOS 전반에 걸쳐, 앱이 아닌 사람이 제어한다. 앱은 어떤 행동을 할 지 제안할 수 있고 위험한 결과에 대해 경고할 수 있다.
하지만 일반적으로 앱이 의사결정을 하는 것은 실수이다. 최고의 앱은 사용자를 활성화하는 것과 원하지 않는 결과를 피하는 것 사이의 올바른 균형을 찾는다. 앱은 상호적인 요소들을 친숙하고 예측 가능하게 하고 , 파괴적인 작업(행동)을 확인하고, 이미 진행 중인 작업의 경우에도 쉽게 취소할 수 있도록 함으로써 사람들이 통제하고 있다고 느끼게 해 줍니다.
마무리
- 이런 원칙들이 처음부터 잘 이해하기 쉽지 않으니 가볍게 읽고 나중에 한번 더 읽어 보고 하는 것이 좋음.
[Swift HIG;Human Interface Guidelines] 스위프트 휴먼 인터페이스 가이드 캐기 - 01 (0) | 2022.02.14 |
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[Swift HIG;Human Interface Guidelines] 스위프트 휴먼 인터페이스 가이드 캐기 - 00 (0) | 2022.02.12 |
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